Ordre og leveringsbetingelser

1. Bestil

2. Betalingsbetingelser og leveringsmetoder

3. Gebyr for uudløste pakker

4. Leveringstid og omkostninger

5. Returret

6. Garanti

7. Nøjagtighed af data

8. Ansvarsfritagelse

9. Force Majeure

10. Told & moms

11. Fortrydelsesret og undtagelser herfra og åbent køb.



1. Bestil

Kunden kan bestille produkter fra vores lager i Finland.

Bestilling af varer kræver ikke registrering af ny konto. Kunden kan gennemføre et køb ved at tilføje produkter til indkøbskurven ved at bruge knappen "Tilføj til indkøbskurv".

Klik videre fra kassen indtil købet er gennemført og klik også til sidst på knappen "tilbage til webshoppen".

OPMÆRKSOMHED! Bemærk, at du har modtaget en bekræftelsesmail i din indbakke efter at have gennemført købet. Har du ikke modtaget denne e-mail, så kontakt kundeservice via kontaktsiden.

Kunden er ansvarlig for rigtigheden af ​​de oplysninger, der gives ved bestilling. Ved afgivelse af bestillingen skal kunden oplyse om fornavn, efternavn, vejadresse, postnummer og e-mailadresse. Ved valg af faktura som betalingsmetode skal kunden desuden oplyse cpr-nummer i det angivne felt.

Hvis kunden er under 18 år, skal der indhentes en værges samtykke til bestilling af varer. I dette tilfælde skal bestillingssedlen indeholde værgens navn og også dennes e-mailadresse. Kundedata holdes strengt fortrolige og videregives ikke til tredjemand.



2. Betalingsbetingelser og leveringsmetoder

Der er mange betalingsmetoder i vores webshop. Vælger en kunde at betale via bankgiro/bankoverførsel, fremsendes en regning via e-mail. Regningen er ledsaget af et referencenummer, som skal bruges ved betaling. Betalingen registreres først efter vi har modtaget betalingen via referencenummeret som er en reference til ordren. Alle andre betalingsmetoder registreres direkte, og kunden modtager en ordrebekræftelse direkte på e-mailen.

Kundens ordre behandles først, når betalingen er registreret. Hvis kunden vælger at betale med en Klarna-faktura, opkræver vi et gebyr på 29 SEK for fakturaen.

Alle leverancer til en værdi af mindre end SEK 200 (€20) sendes med et uregistreret pakke-id. Alle leverancer til en værdi af over SEK 200 sendes med et registreret pakke-id. Sendes pakkerne på forskellige datoer, kan billigere produkter fra en dyrere ordre dog sendes med et uregistreret pakke-id. En pakke med et uregistreret pakke-id tager normalt et par ekstra dage at ankomme. Et registreret pakke-id gør din pakke søgbar, og du kan spore den på ruten fra forskellige sporingstjenester.

Ved levering med registreret pakke-id modtager kunden pakken fra nærmeste repræsentant. Sker dette ikke, sendes pakken tilbage til os efter ca. 2 uger. Det er nogle gange muligt at forlænge den tid pakken opbevares ved at kontakte agenten. Vi forbeholder os retten til at opkræve kunden for uindløste pakker. (Læs mere under punkt nummer 3). Kundekreditter bruges altid primært til at betale for eventuel fragt for pakker, der returneres, men hvis kundekreditter ikke er tilgængelige, eller hvis de ikke svarer til beløbet, kan der kræves en ekstra betaling for at vi kan sende pakken igen . Hvis kunden foretrækker at annullere ordren, fratrækkes gebyret for uindløste pakker i det beløb, der refunderes.

Nogle gange sker det desværre, at DHL/Bussgods ikke udsender besked om, at en pakke er ankommet, men vi skriver i vores mails, at pakken skal spores af kunden selv, og vi oplyser både pakke-id og flere sider til at spore pakke fra, samt information om hvordan du som kunde skal gå videre.



3. Gebyr for uudløste pakker

For uafhentede pakker forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr på SEK 95 for pakker med en vareværdi på mindre end SEK 700. For pakker med en produktværdi på over SEK 700 forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr på SEK 395.

Husk derfor altid at afhente din ordre inden den returneres.


4. Leveringstider og omkostninger

Når betalingen er registreret, begynder ordrebehandlingen. Ordrebehandlingstiden er normalt 1-3 dage, men i nogle tilfælde kan det tage længere tid, hvis produkterne ikke er på lager.


Produkter i vores førkøbssortiment er ikke inkluderet i den normale ekspeditionstid. Hvert specifikt forkøbsprodukt har en estimeret ankomsttid på vores finske lager, og denne dato er skrevet i produktbeskrivelsen. Der kan dog forekomme forsinkelser, og vi forbeholder os retten til at ændre disse datoer, hvis vi oplever forsinkelser i vores leverancer.

Leveringstid normalt 4-6 hverdage, men nogle postnumre i  tager længere tid at nå. De postnumre, der starter med: 62, samt 83–99 tager normalt 5-8 hverdage at ankomme.

Leveringspriser:

Fragtprisen er 29 kr. Bestiller du over 700 SEK, er fragten gratis.

Ulefone er ikke ansvarlig for tredjeparts leveringsforsinkelser eller fejl (f.eks. post eller fragtfirma, Finnairs/SAS strejker osv.)



5. Returret

Alle produkter i Ulefones sortiment har returret og kan returneres inden for 30 dage fra den dag, hvor leveringen er modtaget af kunden. Det returnerede produkt skal være intakt, emballagen ubrudt og indeholde alt, der fulgte med forsendelsen (f.eks. driver-cd, kabler og andet tilbehør), medmindre andet er aftalt. For at returneringen kan godkendes som 30 dages åbent køb med tilbagebetaling til bankkonto, skal varen være ubrugt, uændret, i salgbar stand og helt uden mangler. Hvis produktet er defekt, eller drejer det sig om en garantisag, refunderes beløbet kun som kundekreditter eller som nyt tilsvarende produkt. Hvis et nyt tilsvarende produkt ikke kan leveres, betales beløbet tilbage til kunden.

Alle former for kunderetur sker til returafdelingen/serviceafdelingen i Finland, og der må ikke ske nogen som helst returnering, før kunden først har kontaktet kundeservice. Kundeservice giver instruktioner og den adresse, hvor kunden retur skal sendes. Ingen pakker må returneres til afsender uden først at kontakte kundeservice.

Meddelelse om garantiforhold og åbne købsretur skal altid ske på forhånd via vores kontaktside. Hver retur skal pakkes omhyggeligt. Ved emballering af mere følsomme komponenter skal der anvendes bobleplast eller lignende egnet emballagemateriale. Vi kræver også, at alt hvad der fulgte med produktet returneres, såsom tilbehør, specifikationer, manualer og original emballage. Pakken skal desuden indeholde en udfyldt returformular, som kan fås hos kundeservice.

Kundereturneringer indberettet inden for 30 dage efter, at kunden har modtaget produktet, sendes tilbage til os, efter at kunden har kontaktet kundeservice og modtaget instruktioner.

Alle kundereturneringer betales primært af kunden selv. 30 dages åbent køb giver ikke fri returret, og returneringen betales altid af kunden selv. Vi refunderer ikke kunden for eventuelle gebyrer opkrævet af fragtfirmaet. Hvis der er tale om en garantisag, dækker Ulefone fragt både til serviceafdelingen og retur til kunden. Urimeligt høje forsendelsesomkostninger refunderes ikke. Kontakt kundeservice, hvis du er i tvivl, så hjælper vi.

Ulefone eller Ulefones samarbejdspartnere indløser ikke pakker/forsendelser, der er sendt til os som efterkrav, og vi modtager ingen retur uden forudgående aftale med kundeservice. Alle returneringer betales af kunden selv. Hvis der er tale om en garantisag, sender Ulefone naturligvis det nye eller reparerede produkt til kunden uden beregning.



6. Garanti

Garantien dækker kun produkter, der er brugt i overensstemmelse med producentens anbefalinger og instruktioner. Hvis forkert brug forårsager skade på produktet, dækkes garantien ikke af Ulefone.

Skader forårsaget af software, virus, strømafbrydelser, lynnedslag, misbrug af produkter eller anden manglende overholdelse af de angivne instruktioner, herunder installationsfejl eller fysiske skader fra kundens side, dækker ikke reparationer under garantien. Produktet skal altid oplades i en jordet stikkontakt.

Brug af tilbehør eller programmer, der øger ydeevnen af ​​forskellige komponenter, får garantien til at udløbe. Medmindre det er specifikt angivet, er Ulefone ikke ansvarlig for kompatibiliteten af ​​applikationer eller enheder.

Garantien dækker ikke normalt slid, korrosion, oxidation, rust og naturskader. Garantien dækker ikke skader på ydersiden af ​​produktet såsom ridser eller falmning.

Medmindre det udtrykkeligt er angivet, er Ulefone ikke ansvarlig for kompatibiliteten af ​​software eller andre enheder.

Garantien gælder heller ikke for fejl eller skader forårsaget af force majeure (f.eks. jordskælv, brand, lyn og ustabil strømforsyning). Garantien dækker ikke længere produkter, der er blevet repareret af dig selv.

Telefoner købt hos autoriserede forhandlere og Ulefone Sverige har 24 måneders garanti. Tilbehør købt hos autoriserede forhandlere og ulefone.dk har 6 måneders garanti.

7. Nøjagtighed af data

Ulefone er ikke ansvarlig for nøjagtigheden af ​​produktets tekniske information og forbeholder sig retten til at ændre oplysningerne. Bemærk også, at billeder af produkter og produkternes tilbehør på vores hjemmeside kan afvige lidt fra produktet og dets tilbehør, der sendes.



8. Ansvarsfritagelse

Ulefone er ikke ansvarlig for følgeskader, der opstår ved brugen af ​​produkterne, som f.eks. en skade/sammenstød, der opstod under brug af et bakkamera, eller et alkometer, der medførte en bøde.



9. Force Majeure

Ulefone forbeholder sig ret til at fortryde købet, hvis prisfastsættelsen indeholder en forkert pris, eller hvis leverandøren ikke kan levere bestilte produkter inden for rimelig tid. En rimelig frist anses for 30 dage.



10. Told & moms

Fra vores lager i Finland kan du bestille produkter uden at skulle tænke på moms og ekstra gebyrer, da alle vores leverancer har moms inkluderet i prisen. Derudover har du normalt pakken indenfor 4-6 hverdage.


11. Fortrydelsesret og undtagelser herfra og åbent køb

Ved køb hos Ulefone gælder 14 dages fortrydelsesret
Fortrydelsesfristen på 14 dage begynder at gælde fra den dag, du har modtaget varen eller en væsentlig del af den. Vær opmærksom på, at der er undtagelser fra fortrydelsesretten, herunder for produkter, der af sundhedsmæssige årsager sælges i lukket emballage. Det gælder for eksempel in-ear høretelefoner, cd'er/dvd'er med brudt forsegling, barbermaskiner, tandbørster og lignende. Ønsker du at bruge fortrydelsesretten, bedes du kontakte vores kundeservice for yderligere instruktioner.